Návod, jak napsat recenzi na Google je snadný a efektivní a pomůže to hlavně místu nebo firmě, kterou jste navštívili nebo s ní spolupracovali. Slouží to v podstatě jako poděkování nebo doporučení pro další uživatele, aby věděli, zda to konkrétní místo nebo člověka vybrat nebo zvolit někoho jiného.
Podle recenzí určitě hodně z nás vybírá třeba službu. Abych byl konkrétní, například autoškolu ve městě. Asi byste tam nedali své dítě, kdyby měla sice 100 hodnocení, historii 10 let, ale málokdo ji hodnotil kladně. Průměr z těch recenzí by byl třeba 3/5.
Naopak jiná, která funguje třeba jen 2-3 roky, ale bude mít recenzí 20, ale všechny budou mít 5/5. Tak pak je jasné, co raději vybrat.
Sám recenze také občas napíšu, třeba na restauraci, turistické místo nebo třeba také službu. V tomto článku se dozvíte, jak na to.
Jak napsat recenzi na Google
Nejprve se přihlaste k vašemu účtu Google, protože recenze mohou psát pouze uživatelé s Google účtem.
Otevřete Google Maps nebo vyhledejte název firmy, místa či produktu přímo na Google.com. Najděte firmu či místo, které chcete ohodnotit. Pro ukázku jsem vybral Autoškolu Andrey Králové, jelikož jsem na těchto stránkách spolupracoval, tak ať to máme z první ruky :)
V dalším kroku klikněte na kartu s názvem firmy nebo místa. Přejděte dolů, kde najdete sekci Recenze. Klikněte na tlačítko Napsat recenzi.
- Ohodnoťte pomocí hvězdiček (1–5):
- 1 hvězdička = velmi špatné zkušenosti
- 5 hvězdiček = skvělá zkušenost
- Napište komentář:
- Buďte struční a konkrétní.
- Popište svou zkušenost: služby, produkty, prostředí, personál apod.
- Například:
- „Obchod má skvělý výběr a velmi ochotný personál. Rozhodně doporučuji!“
- „Dodávka zboží přišla pozdě a nebyla kompletní. Zklamání.“
Pokud máte fotografie místa, produktu nebo služby, můžete je nahrát.
Klikněte na Zveřejnit. Recenze bude okamžitě viditelná a může pomoci ostatním uživatelům.
Moje tipy jak psát recenze
- Sdílejte reálné zkušenosti, ať už pozitivní nebo negativní. To pak pomůže dalším lidem v rozhodování.
- Vyhněte se urážkám nebo vulgaritám. Pak by recenze nemusela být schválena. To samé platí pro moc velké vychvalování. Jednou jsem psal recenzi a prošla až 3 verze.
- Můžete doplnit detaily, kdy jste byli v konkrétním podniku, kdo vás obsluhoval. A takto mu poděkovat konkrétnímu zaměstatnanci firmy.
- Rádi cestujeme s rodinou a často objevíme místo, které třeba na Google nemá žádnou recenzi. Můžete být první, kdo ji přidá a takto rozšířite povědomí třeba o zajímavém turistickém místě.
A pokud byste chtěli znove zkušenosti sdělit na další weby, určitě doporučím Firmy.cz. Ty jsou provázané i s Mapy.cz, takže i tam se vaše recenze bude hodit.
Tato služba má jeden zásadní problém. Napsat recenzi může kdokoli, ale vlastník firemního odkazu nemá možnost recenzi smazat!!! Je to velmi zneužitelné. Příkladem negativní hodnocení od konkurenční firmy, které napíše třeba kamarád, tedy i při nahlášení na Google si to tam nevyhodnotí jako nekalou soutěž. Řešil jsem tento případ, nepomohlo dokazování… navíc tkz. místní průvodci jsou chráněni anonymitou, tak nelze ani oslovit. Můžete max. napsat svůj koment k recenzi, ale ta původní smazat nejde!!!
Je jasné, že často to píše konkurence, o tom není pochyb, ale když tam píše někdo, kdo třeba tam ani jako zákazník nebyl, tak to je pádné zdůvodnění, to jsem viděl několikrát u mnoha firem, že to někdo kritizuje a přitom ani není jejich zákazník.