Asi každý, kdo má vlastní webové stránky, někdy řešil, jak dostat web do vyhledávače a tím jej zviditelnit. V návodu popíšu postup, jak na to ve třech nejvíce používaných vyhledávačích, což je Google, Seznam a Bing.
Obsah článku
Sice byste se mohli zaměřit jen na Gůgl, ale proč si nechat ujít návštěvy i z těch dalších dvou, které vám přivedou také návštěvníky na blog, nebo zákazníky na e-shop.
Jak zviditelnit web na Google
Ptáte se, jak být vidět na Googlu? Stačí k tomu jediné a to zaindexovat web v tomto vyhledávači.
Na stránce Google Search Console se přihlaste pomocí Gmailu. Pokud jej nemáte, přečtěte si návod, jak Gmail založit.
Po přihlášení vlevo klikněte na odkaz Přidat službu. V pravém okně zadejte celou adresu vašeho webu a klikněte na Pokračovat.
Následně je nutné ověření vlastnictví, že web je opravdu váš. To uděláte nahráním souboru, který si stáhnete. Mnohdy jednodušší řešení je nahrání „jednoho řádku“ na domovskou stránku webu, ve WordPressu to jde přímo v administraci (Vzhled – Editor – Header.php). Možné je také propojení se službou Google Analytics.
Až toto budete mít hotové a webové stránky se vám budou v Search Consoli vlevo zobrazovat, klikněte na ně a zvolte odkaz Soubory Sitemap.
Do řádku poté jen přidáte odkaz sitemap.xml, což je nejčastější formát a tím je registrace do vyhledávače Google zdarma hotova.
Můžete také jen přidat jednotlivé stránky, třeba u nově vydaných článků, které Gugl ještě nezná. Odkaz je vlevo opět v menu Kontrola adresy URL a zde přidáte celou adresu odkazu, který vyhledávač ještě nezná případně pokud jste v obsahu udělali změny, tímto stránku ve vyhledávači aktulizujete a třeba i po změně náhledového obrázku u článku se začne zobrazovat ten nový.
Jak přidat stránku do vyhledávače Seznam.cz
Postup, jak zlepšit vyhledávání stránek u českého Seznamu je trošku jednodušší. Stačí pouze na adrese https://search.seznam.cz/wt/pridej-stranku zadat do formuláře adresu webu a následně Přidat. To se týká jak souborů sitemap, ale i jednotlivých stránek na webu, blogu, či shopu (zde by to ale bylo na dlouho).
I Seznam.cz má své Nástroje pro webmastery. Stačí se přihlásit pomocí E-mailu od stejnojmenné služby.
Vlevo je následně volba Přidat nový web, ten tedy do formuláře doplňte a opět jako o Google jej nezapomeňte ověřit.
Seznam indexace
Když vše uděláte správně, zobrazí se vám, kolik stránek je uloženo v databázi Seznam robota, kolik je v indexu (zobrazuje se návštěvníkům při vyhledávání), kolik jich je přesměrováno a zda mají nějaké chyby.
Registrace stránek do vyhledávače Bing
Na adrese Bing webmaster tools se pomocí účtu Google, Microsoft nebo Facebook přihlaste. Vlevo nahoře kliknete na Přidat web.
Ten je možné importovat také z Google search console. Tento doplňte a pokud jste dali přidat ručně, opět jej jako u předchozích postupů musíte i zde ověřit několika možnými způsoby.
Poté stačí vlevo kliknout na Soubory sitemap a nakonec Odeslat soubor sitemap. Tím se odešlou všechny stránky z webu.
Můžete je do Bingu přidat i jednotlivě, pod odkazem Soubory sitemap je odkaz Odeslání adresy URL a pak vpravo tlačítko Odeslat adresy URL. Těch může být až 10000 za den.
Registrace do vyhledávačů je takový začátek do SEO, což je optimalizace stránek. Dostat web na první stránku Google, Seznam či Bing se vám s tímto návodem může podařit, ale mě osobně trvalo zviditelnit blog dlouho, než se dostal do povědomí čtenářů. Toto je ale věc, kterou byste měli udělat jako první hned poté, co si webové stránky vytvoříte.
Buďte první kdo přidá komentář