Nastavení výchozí tiskárny ve Windows 10 a Win 11

Jak nastavit výchozí tiskárnu v operačním systému Windows 10, pokud jich máte víc, ale chcete používat jen jednu.

Jak přidat tiskárnu Windows 10

Někdy se stane, že tiskárna nefunguje. Problém může být i v tom, že ji nemáte nastavenu jako výchozí. A přesně to popíšu v tomto návodu.

Jak nastavit tiskárnu jako výchozí

Klikněte na StartNastavení a Zařízení.

Nastavení výchozí tiskárny ve Windows 10 - 1

Zde v záložce Tiskárny a skenery vyberte tu, na kterou chcete tisknout.

Nastavení výchozí tiskárny ve Windows 10 - 2

Následně na ní klikněte levým tlačítkem myši a vyberte volbu Spravovat.

Já používám síťovou tiskárnu a asi není potřeba zde zveřejňovat její adresu…

Nastavení výchozí tiskárny ve Windows 10 - 3

Nastavení výchozí tiskárny

Nakonec na této stránce stačí kliknout na tlačítko Nastavit jako výchozí.

Nastavení výchozí tiskárny ve Windows 10 - 4

A výchozí tiskárna je tam.

Nastavení výchozí tiskárny Windows 11

Postup je téměř stejný jako ve Win10, jen se na ty volby dostanete trochu jinak.

Klikněte na tlačítko Start, poté Nastavení, dále Bluetooth a zařízení a nakonec Tiskárny a skenery.

Zde stačí jen kliknout na tlačítko Přidat zařízení a tiskárnu přidat.

Jak přidat tiskárnu Windows 11

Články o tiskárnách:

Už jste četli?

2 Comments

  1. Pokud svěříte správu výchozí tiskárny systému Windows, bude jako výchozí nastavovat tu naposled použitou. Někomu to může vyhovovat.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*