Jak zviditelnit web a dostat jej na první stránku

Nedávno jsem vytvářel pro klienta nové webové stránky a protože se web sám o sobě „nezviditelní“, je třeba tomu trochu pomoci. Kdo jste na tom stejně, máte www stránky, které ale nejsou na internetu vidět, přečtěte si tento článek, kde vám poradím, jak zlepšit vyhledávání stránek.

Klíčová slova na webu nesmí chybět

Už při vytváření webových stránek je nutné mít připravena klíčová slova, kterých se téma bude týkat. Ideálně ještě předtím, než si koupíte doménu. Zde se jednalo o lokální seo a vycházel jsem z klíčových slov Autoškola Ústí nad Labem.

Info: K výše zmíněnému webu, je pouze jednostránkový, protože cena byla až na prvním místě. Určitě pokud máte na webové stránky připraveno více peněz, doporučuji je více rozpracovat, udělat několik podstránek a tam více rozepsat, čeho se to které téma týká. Navíc zdarma web „podpoříte“, když uděláte dobře interní prolinkování.

Jako majitel firmy nemusíte nechat vše na odborníkovi, ale můžete si sami udělat seznam slov, která se oboru týkají, často tam budou specifika, která znají jen lidé z oboru.

Mít vlastní seznam těchto slov se hodí, ale můžete využít i pomocníky, kteří vám nabídnou i slova a slovní spojení, která by vás třeba ani nenapadla.

Mám rád Návrh klíčových slov od Seznamu. Stačí zadat slovo nebo frázi a hned uvidíte hledanost i roční trend (v jakém období je tento výraz nejhledanější).

Collabim vám pomůže, jak se dostat na přední místa ve vyhledávači

Můj favorit je ale Collabim, nejpoužívanější SEO nástroj v Čr. Na 14 dní si jej můžete vyzkoušet zdarma, to by vám mělo bez problémů stačit, ale jelikož jej už osobně používám několik let v placené verzi a vidím, kolik vylepšení tam přidali, rozhodně to je investice, která se vám několikanásobně vrátí.

Je zde Průzkumník klíčových slov, kam zadáte slovní spojení a uvidíte ty nejvyhledávanější dotazy na Google. To je důležitější než Seznam.cz, protože zde má dominanci a lidí vyhledávají mnohem častěji na Googlu než Seznamu.

Uvidíte hledanost, konkurenčnost i TOP 10 výsledků na Google plus PPC reklamy (pro analýzu konkurence super věc). Pro vás bude ale nejdůležitější tato tabulka, kde je:

  • Klíčové slovo
  • Trend (vývoj hledanosti za posledních 12 měsíců)
  • Průměrná hledanost (kolikrát bylo slovo/slovní spojení hledáno měsíčně za poslední rok)
  • Aktuální hledanost (jak často bylo hledáno za poslední měsíc)
  • CPC (kolik stojí ppc – placená reklama ve výsledcích vyhledávání)
  • Konkurence (pokud je zelená, bude jednodušší se na toto spojení dostat do výsledků vyhledávání než pokud by zde byla červená)

Collabim Autoškola Ústí klíčová slova

Klíčové slovo by tedy mělo být jak v názvu webu, tak i v popisku, nadpisu a také několikrát zmíněno na stránce, ale ne abyste je měli v jednom tvaru 10x, to by nepomohlo, ale naopak uškodilo, je třeba jej mít skloňované, zde na příkladu uvedu: Autoškola, autoškole, autoškoly.

Určitě zde v tomto případě se jedná i o slovo řidičský průkaz a není od věci tam zmínit i slovo řidičák.

Nezapomeňte nastavit informace pro roboty vyhledávačů

Pokud máte přístup na FTP, což je místo, kde jsou www stránky nahrané, je třeba do kořenového adresáře nahrát soubor robots.txt a také sitemap.xml.

Ve WordPressu lze za pomoci pluginu Yoast SEO toto nastavit na několik kliknutí a není nutné nikam nic nahrávat.

Kliknete na SEO a Nástroje a zde můžete editovat jak robots.txt tak i .htaccess. Sitemapa se vygeneruje automaticky.

Yoast SEO Autoškola 77

Určitě si také zkontrolujte, zda nemáte blokovaný přístup vyhledávače, to je také často problém, že web není ve výsledcích vyhledávání vidět.

V Nastavení a Zobrazování zkontrolujte Dostupnost pro vyhledávače.

Dostupnost pro vyhledávače WordPress

Dejte vědět vyhledávačům

Na toto téma už jsem zpracoval jiný článek Jak přidat stránky do vyhledávače Google, Seznam a Bing, takže ten vám doporučuji také si přečíst, najdete tam všechny potřebné informace.

Jak rychle uvidí nový web Google a Seznam

Web jsem začal tvořit začátkem října a než jsem jej spustil, měl jsem tu „viditelnost pro vyhledávače“ zaškrtnutu, aby se mi neidexoval výsledek „polovičního webu“. Jak jsem měl hotovo a udělal kroky výše zmíněné, jsem viditelnost povolil, to bylo 21.10.

Seznam.cz jej začal indexovat po pár dnech, Google to trvalo déle – asi 8 dní. Pozice průběžně rostly, jak jsem přidával zpětné odkazy a po 15 dnech byl web na klíčové spojení Autoškola 77 na první pozici na 1 straně vyhledávačů Google i Seznam a také na Bing, na ten bych nezapomínal, ten mnohdy také přivádí zajímavou návštěvnost.

Samozřejmě nyní to je práce na delší dobu, aby se stránky umísťovaly i na další klíčová slova, která zmiňuji na začátku článku.

Graf z nástroje Collabim, jak se vyvíjela pozice tohoto klíčového spojení.

Collabim Autoškola77 indexace

Jak dostat web na první stránku pomocí zpětných odkazů

Toto je moje nejoblíbenější část, protože díky odkazům z kvalitních webů můžete poměrně jednoduše „přeskočit“ konkurenci, která existuje už roky, ale často to u ní končí vytvořením webu a od té doby na něm nezapracovali. Právě u autoškol to je častý problém, že je majitel založil po revoluci, stejně tak i o několik let později web a od té doby funguje v tomto designu.

Určitě je dobré firemní stránky přidat jako první na Firmy.cz a také na Google mapy. Kvalitní katalog firem je také Najisto.cz.

Nezapomeňte také na oborové katalogy, zde konkrétně seznamy autoškol v Čr. Tam určitě váš odkaz nesmí chybět.

Registrovat stránky do desítek nebo stovek katalogů rozhodně není správná cesta a pokud vám toto někdo nabízí, pak od něj ruce pryč.

Ale pozor na to, pokud udělá i konkurence to co vy a bude mít odkaz ve stejných katalozích, pak už bude záležet na tom, jak moc dobrý ten který web je a Google často přidává „bod“ i za historii domény.

Vaše konkurenční výhoda může být to, pokud na vás bude odkazovat web, odkud je složitější sehnat zpětný odkaz, ale o to větší bude mít hodnotu. Webů na téma auto-moto je mnoho a jelikož já jich také mám několik „pod palcem“ a mnoho z nich jsem vytvořil od nuly, nebyl problém tam odkaz přidat.

Je třeba ale myslet na to, aby odkazy vypadaly přirozeně, nebyly tam ve stejném formátu a odkazovalo se vždy z jiného slovního spojení a tvaru, takže jednou tam bude Autoškola77.cz, jednou Autoškola 77 Ústí nad Labem, někdy https://www.autoskola77.cz a tak dále.

Tomuto se říká link building a není dobré „sehnat“ odkazy najednou v jeden den a pak čekat na „zázrak“. Odkazy je třeba budovat pravidelně a když se o webu dozví dost lidí, sami na něj začnou odkazovat.

Sociální sítě

Kde by profil vašeho webu neměl chybět jsou rozhodně tyto 3 platformy:

I tam jde do profilu zařadit odkaz na váš web.

Kolik odkazů vede na můj web?

Existuje mnoho způsobů, jak zjistíte, kolik odkazů už vyhledávač zná. Stačí zadat do vyhledávání toto:

link: adresa webu

Příkazem site: adresa webu zjistíte, jestli už je web zaindexován = přidán do vyhledávače.

Zjistit, jaké všechny odkazy na web vedou můžete zdarma na této adrese: https://ahrefs.com/backlink-checker

 

Dočetli jste článek až sem, ale stále vám není jasné, jak váš web zviditelnit?

Rád vám pomohu, kontaktujte mě.

Pomohl vám článek? Sdílejte jej také přátelům.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*